**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Alla inlägg under december 2010

Av lillsandra - 25 december 2010 23:37

Ja då var julen över. Igår började vi dagen hos Jörgens farmor på grötfrukost=) Där var även Jörgens föräldrar,mkt trevligt. Sedan åkte vi vidare till min mamma och yngsta syster,där vi tillbringade resten av dagen/kvällen,åt god mat och hade det mysigt.Vi fick otroligt mycke fina julklappar,Melanie som fick mest=)Jätteroligt att hon fick så mkt.. fina kläder,en overall,strumpor och tofflor,fårskinnspläd,mjukisdjur,ett Lek gym och pengar fick hon=)

Tack så mkt   


Bjuder på lite bilder från gårdagen--


Hemma hos Jörgens farmor:


 

Jörgens mamma med Melanie 

  Jörgen knäppte kort på mig med    

Melanie var en liten tomtegumma igår

   

Jörgen och Melanie

 

Hemma hos mamma:


  mamma med Melanie                   


Några bilder hemma igår kväll:


      


och en från idag

  


/Sandra

Av lillsandra - 23 december 2010 11:51

Igår kväll var vi till min farmor och farfar å hälsade på=) Lämnade och hämtade julklappar.Sedan när vi åkte hemöver tog vi gamla vägen från bergsåker genom töva,innan vi kom fram till E14 visade termometern på -29 ute. brrrr vilken kyla,myggfritt kan man säga. Fast förra vintern var ju jäkligt kall den med,hua .. haha kom å tänka på min 740 jag hade då (som jävlades ganska rejält). Stog å jävlades med startkablar när det var mer än -30 där nå ggr,då frös man.Tur man hade snälla människor runt omkring sig som ställde upp i den kylan.

I förrgår fick jag hem nya reg skyltar till V70in som jag hade beställt=) har även fått grejer på posten från TPC som jag oxå beställt,ska ta å hämta det idag å se vad det var för någe:D Alltid roligt med lite nytt.


Undra hur länge Melanie tänkte sova då tro.. hon vaknade vid 9 imorse ,då ammade jag henne å bytte blöja sen somnade hon om och sover fortfarande,så söt så=) Känns skönt att man fått in lite rutiner nu och det fungerar bättre å bättre med allt. Förut ibland var det som jag inte fick göra annat än att amma och det var lite jobbigt ibland men nu är det mycket bättre=)

Förhoppningsvis så jobbar Jörgen bara halv dag idag,för som det ser ut nu så måste vi nog tyvärr åka å trängas med folk i julstressen vi oxå...suck.Vill bara ha det gjort så man får slappna av nån gång.

Nu ska jag iaf ta å göra lite nytta här,

Ha en bra dag alla=)


  

(en gammal bild där ja var mörkhårig)


BVC

Av lillsandra - 22 december 2010 12:31

Igår var vi på bvc å vägde lillan och vågen visade då 5030 g . Herregud vad fort det går.Men det är bra att hon går upp i vikt som hon ska för då vet man att hon får i sig tillräckligt med mat oxå=)

Efter vi varit på bvc for vi hem å gjorde lite mat och sedan ut till birsta för att handla klart de sista julklapparna,så äntligen är vi klar med alla.Skööönt

Men fy f'*n va mycke folk det är på birsta dom här dagarna innan jul.


Tro vad man ska göra idag då,inte kan man gå ut och gå i den här kylan heller,tråkigt, skulle va skönt å kunna ta en promenad med Melanie i vagnen nån dag.Men det kommer väl. Ja ska ta och passa på att städa undan lite nu medans hon sover.

Bye bye

/Sandra


  

(näe jag hade inte borstat håret där,ser helt ovårdad ut,men så äre ibland =D )

Av lillsandra - 19 december 2010 18:58

Igår var jag ut å sopade av bilen all snö,och såhär såg den ut imorse igen(den i mitten).. suck. Undrar hur mycket snö det ska komma,det snöar fortfarande så.Bara ut å skotta och se glad ut... det är härligt med snö=)


  

Av lillsandra - 17 december 2010 15:24

 Melanie har somnat på soffan.. så sööt lillgumman.Nu ska jag fixa tvätten.Å snart kommer älsklingen hem,underbart med fredag=)

Ovido - Quiz & Flashcards