**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Alla inlägg under december 2011

Av lillsandra - 24 december 2011 23:49

 Vi har haft en jättemysig julafton och lilltjejen har haft så roligt med allt julklappsöppnande och varit så glad hela tiden :D Nu ligger hon å sover så gott och imorgon har hon mer julklappar att öppna. God jul & Godnatt/ Sandra                     

 
Av lillsandra - 22 december 2011 22:01

Idag har vi inte gjort så mkt,har städat här hemma och gjort lite fint.Förut när Jörgen kom hem från jobbet så åkte vi in mot stan direkt efter Melanie fått sin mat.Hade lite ärenden där.

Sedan for vi till pappa en sväng och fick julskinka av han,färdiggriljerad och klar att ätas :D Så då slapp vi köpa någon.

Sedan åkte vi hem,busade lite med Melanie innan det var dags för henne att sova.När hon somnat så gick Jörgen å köpte mat åt oss eftersom vi inte hade hunnit äta middag,så idag blev det sen middag och det blev pizza... så gott..men man känner sig som en svälld deg efteråt,man blir så jäkla mätt.


Efter vi ätit sprang jag iväg på ica en sväng å handlade lite behövliga saker.Och nu ligger man bara i soffan å degar som vanligt på kvällarna :P Men ska strax gå å torka golven en sväng tänkte ja.


Tänk att det är bara 2 dagar kvar till julafton.helt otroligt.känns inte som det är så nära tycker ja,tiden går så fort.

Imorrn jobbar Jörgen halvdag så då åker vi ut å trängs med folk,ska köpa klart de sista klapparna.Gruvar mig...lär väl vara en jäkla julrusch i birsta.Jaja det löser sig,nu ska jag iaf ta å masa mig upp från soffan å göra lite nytta.


Gokväll!


 

Jag och Melanie förra julen,här var hon bara 1 1/2 månad gammal   


/Sandra

Av lillsandra - 21 december 2011 22:33

Japp nu ligger man och degar i soffan bara,borde väl igentligen gå och lägga mig eftersom ja sovit dåligt... men det blir tyvärr väldigt sällan man kommer i säng i tid.


Har jobbat ikväll och det gick bra,var ganska fullt upp faktiskt :P

Nu har jag precis fikat lite,de blev 2 ostmackor och en kopp kaffe :)


Melanie ligger och sover och hon är inte alls någe täppt i näsan längre,otroligt skönt de iaf.


Haha förut på eftermiddagen kom hon på vilken knapp man trycker igång tomten på,så det var ett jäkla tryckandes på den hela tiden,av-på-av-på-av-på i ett kör så den hann aldrig spela färdigt sången,utan så fort hon tryckt på knappen och musiken började spelas så tryckte hon av lika snabbt och sedan på igen... ja så höll det på,och hon tyckte det var riktigt kul :D Gogumman :)


Ja näe,nu ska jag ta glo på tv en stund innan ja ska knoppa.Imorgon tänkte jag städa och tvätta här hemma,behövs verkligen. 

Godnatt!

/Sandra


Här är några bilder som togs med mobilen igår..


    

Busade..

 

 


 

Av lillsandra - 21 december 2011 11:00

Sitter här i soffan med en kopp kaffe medans lillgumman sover. Hon är lite piggare nu och det är ju skönt :)

Jag ska snart ta å vika tvätt å plocka undan lite disk,sen måste ja hoppa in i duschen,och senare måste vi gå en sväng på ica oxå.

Ikväll är det jobb för mig.


Igår gjorde jag lite julmat här hemma,inte så mkt men lite iaf,och det var gott.Det blev köttbullar,prinskorvar,ägghalvor,sill,lax och rödbetssallad :D


Ska väl ta å köpa en julskinka oxå,är inte så mkt för de,fast jag tycker det är gott och det hör till julen.


Igår kväll kom pappa förbi en sväng med några tomtar som vi fått av min gammelfarmor,det är tomtar som hon en gång i tiden har fått av pappa & mamma,och nu ville hon att vi/Melanie skulle få dom,så snällt :) Melanie tyckte de var intressanta,en utav tomtarna spelar musik och dansar,och en annan lyser å ändrar färg :) Jättefina :D


Blev även badning för lilltjejen igår kväll,och inatt har hon sovit hela natten,underbart :) Hon är inte lika täppt i näsan längre och hostan har börjat ge med sig.Däremot hade jag skitsvårt att somna inatt,låg vaken bra länge så imorse kände jag mig inte alls nå pigg :/


Nä nu hinner jag inte sitta här längre,men ja tänkte lägga in en liten video på Melanie sen om det går,filmade henne imorse när hon dansade lite till tomten som spela musik.


Ja hej så länge :)


/Sandra

Av lillsandra - 19 december 2011 15:07

Glömde ju att visa 2 st fina koftor som jag fick hem i fredags..


   


Dessa 2 snygga koftor beställde jag till mig själv från rutbutiken.se


Av lillsandra - 19 december 2011 14:38

Ja här hemma har vi en liten som är sjuk just nu... igen!! Det var verkligen inte längesen hon var sjuk,bara nån vecka sen och nu i helgen här tog förkylningen om.. massa hosta,täppt i näsan å snor,uscha inte alls kul när hon är sjuk,lillstackarn.

Natten till söndag var hemsk,hon vaknade kl 23 på kvällen å var sedan vaken till 2-3 tiden nångång. Hon vaknar av hostan.

Vi har hållt oss inne så mkt nu sista tiden pga att hon varit sjuk,men igentligen så finns de väl inget som säger att det blir bättre av att bara sitta inne. Så igår när mamma var här tog vi en promenad iaf å fick lite frisk luft. Läste faktiskt nånstans oxå att frisk luft är ju bara bra,även om dom är förkylda,så länge dom inte har hög feber då,och hon har inte haft nån feber alls än så länge.


Fan man blir tokig på att bara sitta inne.Men nu vill man ju och hoppas på att hon blir frisk till jul.


Å vad jag skulle vilja gå å äta julbord,har inte varit iväg på något sånt,tycker alla är iväg å äter massa julmat,så himla gott ju :D

Får se om man kanske kan hinna med nå sånt här i dagarna,annars äre väl bara å vänta till julafton då :P

Vi måste ut å handla klart de sista julklapparna nån dag här nu oxå... puuh känns stressigt även fast de mesta är klart.Men man brukar ju alltid hinna med sig till slut iaf.


Melanie har hörntänder på gång nu oxå och det verkar göra ont,så även de försämrar väl hennes humör just nu,stackarn.


Förra helgen hade vi besök av min mormor(från sthlm) och moster och mamma,trevligt var det :) 


Nu i fredags kom pappa hit och åt middag med oss och han hade med sig både ett paket blöjor och barnmat åt Melanie,de va snällt :) Sen hjälpte han oss att få ordning i badrummet igen.(vi har fått nymålat i kök och badrum nu).


På lördagen fick vi besök av Jörgens pappa som var här å fikade :) och igår var mamma här,hon hade köpt nya vinterskor åt Melanie,2 par jättefina :D och 2 st barbapappa kuddar :) Tack så mkt.Skor var verkligen behövligt.Så nu har hon de :)


Ja så hela helgen har varit fullspäckad.

Nu ska ja kolla till Melanie som sover sedan ta mig en kopp kaffe innan det är dags att börja förbereda middagen.


/Sandra




Ovido - Quiz & Flashcards