**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Alla inlägg under november 2010

Av lillsandra - 25 november 2010 18:53

Idag har jag och Melanie varit nere hos min syster Sara och hälsat på,vi åkte med Jörgen redan imorse när han skulle till jobbet.Eftersom vi ändå skulle till bvc idag passade det bra,då vi kunde ta en promenad från syrran bort till bvc. Riktigt skönt att komma ut å få frisk luft oxå.

Bvc besöket gick bra,Mellis fortsätter gå upp i vikt och väger nu 3930gram,så det var riktigt bra.Jag var lite orolig att hon skulle ha gått ner eller så eftersom hon senaste dagarna inte verkat nöjd när hon ätit och jag har inte gjort annat än ammat henne nästan.Iaf så blev vi rekommenderad att pröva ge henne ersättning oxå efter jag ammat henne för att se om hon blir nöjd då.

Sen på vägen tillbaka gick vi in på ica en sväng för att köpa nån lunch,och jag köpte ersättning då oxå. Resten av dagen va vi bara hemma hos syster å tog det lugnt,Jörgen hämtade oss strax efter 4 å nu tar vi det lugnt i soffan bara.Ska se om vi hinner prova ge henne nån ersättning ikväll,förut när jag ammade henne så somnade hon direkt, men nu är hon på väg att vakna ser jag.

Så nu ska jag gå å mysa med mina älsklingar.

ha de bra

/Sandra


  


BVC

Av lillsandra - 21 november 2010 23:06

Jag har varit dålig på att uppdatera här,har inte kännt att jag riktigt haft tid med det heller.Men det blir väl bättre med det.

Allt är bra med oss. I torsdags var en sköterska från bvc hit på hembesök.Vi fick lite information och så, sen blev det vägning för Melanie,och hon hade gått upp jättebra, 3640 gram visade vågen på=) en och en halv vecka innan vägde hon 3225 gram. Så mat får hon i sig iaf,Det känns ju skönt att amningen fungerar bra,än så länge iaf.

Hon är jättesnäll vår lilla Melanie,som för det mesta är lugn tycker ja,äter och sover.Men hon har varit lite orolig några nätter oxå,men det hör väl till,förmodligen lite magknip.Det som är svårast är väl vad jag kan äta för nåt,man är hela tiden orolig att hon ska få ont i magen.Men det ger sig väl med tiden,allting är ju väldigt nytt fortfarande och det känns inte som man fått in några riktiga rutiner än.

Näe nu ska vi gå och lägga oss,är ganska trött nu,har inte alls sovit mycket denna helg.

Ha det så bra

/Sandra


  

Av lillsandra - 17 november 2010 15:07

        

               

                                        


Av lillsandra - 5 november 2010 10:34

Tack alla för de fina gratulationer vi fått. Vi mår bra alla tre och allt känns underbart,jag är så lycklig å stolt  över vår fina lilla Melanie.

Förlossningen gick bra,jag vaknade tisdag den 2 nov kl 05.52 och kände en värk,som sedan återkom var tionde minut ungefär.. jag skickade iväg Jörgen till jobbet iaf för man visste ju inte om det skulle sätta igång på riktigt.Men Jörgen fick komma hem igen vid 9 tiden,då var det bara 3 min mellan mina värkar.Ja vi var iaf inne på förlossningen kl 11 och kl 18.03 kom hon,vår fina lilla prinsessa Melanie. Jörgen var helt fantastisk oxå som gav mig så mycket stöd å hjälp under hela förlossningen,kunde inte ha blivit bättre. Ja vi gjorde det tillsammans=) Hela min förlossningsberättelse kommer oxå så småningom när jag orkar.Just nu tar vi det lugnt å myser med vår underbara dotter här på vårdhotellet.Vi valde att stanna här å vila upp oss lite,men idag åker vi hem efter läkarkontrollen som ska göras på lillan.ska bli  skönt att komma hem.

Nu ska jag lägga mig å mysa med mina älsklingar.

Ha det bra

/Sandra

Ovido - Quiz & Flashcards