**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Alla inlägg under juni 2011

Av lillsandra - 30 juni 2011 22:04

Tjabba..

Dagen började bra,ja fick sovmorgon å Jörgen klev upp med Melanie. Sen efter jag klivit upp så segade vi mest på innan vi bestämde vad vi skulle göra och äntligen tog oss ut i finvädret,då blev det en sväng ner till piren i sörfors,då låg vi där å solade medans Melanie sov sin eftermiddags stund i vagnen. Underbart vilken värme,dessvärre ska den väl försvinna nu snart om man ska tro på prognoserna så ska det vara skitväder imorrn å på lördag :S Ja vi får väl se då,känns inte som man har fått så mkt soltid ändå,man har mest hållt sig i skuggan med lillan.

Sen på kvällen så bjöd pappa med oss ut på spikarna till hamnstugan för att äta,det var mysigt och gott :) Tyvärr så fick man vänta ganska länge på maten där,men annars var det bra

.

Vi gav Melanie sin välling där å bytte till pyjamas innan vi for hem,så hon kunde somna i bilen,vilket hon gjorde oxå,fast hon vaknade innan vi kommit hem.Men det gick väldigt bra att lägga henne i sängen sen iaf,somnade efter en liten stund.Så nu vet ja inte vad vi ska göra,Jörgen spelar nå spel på datorn å jag är sugen på att se nån film.Ja,får väl se om man orkar se nån innan det blir för sent,blir lätt så man fastnar framför datorn eller iphonen :)

 

Hare bra!

/Sandra

 

Några bilder från idag och några från häromdagen då vi var på norra,tagit med mobilen..

 Fint i sörfors :)

 

  Jag..

  Melanie,Hamnstugan på uteservering

 

  Glad tjej när vi var på Norra berget häromdagen..

 

 

  Fin häst på Norra..

  Melanie tittar på hästen :)

 

Av lillsandra - 30 juni 2011 20:59

 ikväll blev vi bjuden på mat ute på hamnstugan av pappa :) På väg hem nu med en trött tjej i bilen.

 
Av lillsandra - 29 juni 2011 21:22

Idag har vi varit uppe i Lunde nästan hela dagen.. .

Där var vi själva, Jag,Jörgen å Melanie.. Vi fikade jordgubbar med mjölk ute på verandan där,Melanie fick mellanmål innan hon somnade en sväng i vagnen. Medans hon sov tog vi med oss filtar ut på gräset å låg där å sola :) Sen när hon vaknade fick hon komma ner på filten hon med,fast i skuggan..mysigt för henne med som mådde gott och fick vädra rumpan lite,vara utan blöja ett tag :D

Sen gick vi ner en sväng till sjön oxå fast där var det ganska mkt folk så vi gick tillbaka igen.

Vid 6-tiden kom Britt-Inger(Jörgens mamma) dit,och sedan kom Hans-Olov(Jörgens pappa),Han å Jörgen var å hämtade mat från pizzerian som dom kom dit med,så vi åt allihopa :)

Melanie hann med att få både middag å välling där.


Men sedan efter vällingen blev hon väldigt trött/grinig så Jörgen skjutsade hem oss,å nu har vi väl varit hemma i en halvtimme ungefär.Otroligt skönt att Melanie somnade nästan direkt när jag la henne oxå.Brukar kunna bli svårt ibland om hon har hunnit bli övertrött.Jörgen for tillbaka till lunde eftersom han skulle klippa sig där oxå.Men han lär nog komma hem snart skulle ja tro.

Här är några bilder från dagen,taget med mobilen...

  I Lunde på gräsmattan..

 

 

  

  Bus..

 

 

  

  Äter majskrok..

  

 

/Sandra

Av lillsandra - 29 juni 2011 15:12

  Nu är vi uppe i Lunde å har det härligt i solen,nyss ätit jordgubbar,Melanie sover en sväng nu och snart tar vi en promenad ner till badplatsen :)

Av lillsandra - 28 juni 2011 23:51

Melanie sover gott!      Vi har haft en trevlig kväll,blev bjuden på grillat hos Jörgens kompis Markus och hans tjej Maria å deras söta dotter Stina,supergod mat och jättetrevligt var det :) Melanie somnade i bilen på väg hem och Jörgen lyckades försiktigt lägga ner henne i sin säng när vi kom hem utan att hon vaknade,hon sover gott nu låter de som,småsnarkar litegrann :)

 
Av lillsandra - 28 juni 2011 15:04

 Nu är vi på norra och har tittat på djuren :) sitter ute på café nu och lillan har fått lite mellis.

 
Av lillsandra - 28 juni 2011 11:52

 Melanie busar för fullt på golvet med sina saker och efter jag druckit upp mitt kaffe ska vi nog göra oss klar för en sväng upp till norra berget :) Jörgen klev upp med lillan idag,hon vaknade och var pigg redan kl 6 imorse.så dom har hunnit med en promenad nu på fm oxå,var helt själv här när jag klev upp. Det är tydligen väldigt varmt ute idag iaf...härligt. Ha en bra dag!/Sandra

 
Av lillsandra - 27 juni 2011 21:28

Äntligen verkar det fungera,gick inte att posta inlägget förut och första gången försvann allt jag skrivit men andra gången så sparade jag allt jag skrivit så här kommer de :)


Måndag! (skrivet kl.19.45)
Nu är det andra gången jag skriver,hade alldeles nyss skrivit klart,ett långt inlägg lev det oxå men när jag jag postade det så blev det nåt fel "sidan kan inte visas" kom upp,irriterande!!
Ja men nu ska jag försöka minnas det jag skrivit,blir kanske en kortare sammanfattning nudå.

Idag har det iaf varit underbart väder,varmt å skönt.Jag å Melanie klev upp strax efter 7,hon fick sin välling och det blev kaffe och blåbärspaj till frukost för mig idag eftersom det tagit slut på både bröd å mjölk hemma,gjorde ju blåbärspajen igår kväll och det blev ganska mkt över.

Sen vid ett tiden fick vi besök av min farmor & farfar så då satt vi ute allihopa å fikade,mysigt :) Dom hade med sig en jättefin kappa/kofta åt Melanie och 2 dukar till mig,jättefina :)
Innan dom skulle fara hem så gick vi tillsammans en sväng efter gångvägen å kikade på ett hus som är till salu sedan en sväng upp på hembygdsgården.

Melanie sov en stund när vi var ute och sedan när vi kom in så var det dags att ge henne mat.
Eftersom inte vi hade en aning om vad vi skulle äta till middag idag så blev det så vi for ner på matfors å käkade ute på Dannes,härligt att vara ute mycket såna här dagar!Efter det så tog vi en promenad bort till ica å handlade lite och sedan for vi hemåt. Nu har Melanie fått sin välling och vi har precis lagt henne,så förhoppningsvis somnar hon snart.
Det har varit riktigt skönt ute idag så man hoppas att det här vädret håller i sig ett tag nu.
Nä dags att betala räkningar..jippie va kul...nä blä!!
Gokväll
/Sandra

   En bild på oss från Midsommarafton ute på Lörudden.

Ovido - Quiz & Flashcards