**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av lillsandra - 6 juni 2011 21:50

Det blev en sväng ner på stan för oss tidigare idag,för att kolla på nationaldagsfirandet,shiit va mkt folk det var!!

Men det var trevligt och bra väder,vi gick omkring på torget och runt hela stans smågator typ,Melanie tyckte nog det var väldigt kul för hon var vaken å tittade på allt :) Hon var så glad så.
 


Vi gick runt å letade nånstans vi kunde fika på men det var värsta köerna överallt vid varje café å kiosk så vi gick tillbaka mot bilen som vi parkerat nere i hamnen och tog då oss lite fika vid kiosken som finns där,väldigt mysigt,synd bara det blev så blåsigt.Och sen var Melanie ganska trött och hungrig så då for vi förbi hos mamma(fast det var bara yngsta syrran hemma) och gav henne lite mat innan vi åkte hem.Hon somnade då en sväng i bilen men vaknade direkt då vi kommit hem.


 

Vi var inte hemma nån lång stund innan det var dags att åka vidare,till pappa där vi blev bjuden på grillat :) Gott och trevligt,men tyvärr var lillgumman så trött så hon sov under hela tiden vi var där,lite synd,så vi stannade inte så länge utan åkte hem eftersom det började bli sent.När vi kom hem vaknade gumman till å fick lite mat och pyjamas sedan somnade hon om direkt så vi får se hur länge hon sover inatt nudå.

Nu blir det bara till att glo på tv å äta lite utav godiset som finns kvar från helgen :D

Gokväll!!

/Sandra

 

Bjuder på lite bilder från tidigare idag på stan...

 

Från när vi var på väg tillbaka till bilen då kom det nån slags parad.. först massa gående sen en massa bilar..

 

  

 

 

  

  

 

Här är från när vi var förbi hos syrran å gav Melanie mat..

 

Av lillsandra - 6 juni 2011 10:28

Här klev vi upp strax innan 8 idag,lite sovmorgon blev det. Fast Melanie vaknade först vid halv 5 å ville äta,men sen la jag ner henne igen,hon låg å jollra för sig själv en stund innan hon somnade om och sov till strax innan 8 :)

 

Idag är det nationaldagen och det är även finväder ....HÄRLIGT!

Så idag blir det till att hitta på något,kanske åka ner på nationaldagsfirande nere på stan å kika,tror det blir det.Sen på em/kväll åker vi nog upp till pappa eftersom han fyllt år :) Ja vi får se hur dagen blir.. men ut på nåt ska vi iaf.

 

Ha en bra (national)dag!

/Sandra

 

 

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag
hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från
fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill
leva jag vill dö i Norden.

Jag städs vill dig tjäna mitt älskade
land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med
håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära.
din fana, högt den
bragderika bära.

Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för
Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej,
jag vill leva jag vill dö i Norden.
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Ovido - Quiz & Flashcards