**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Alla inlägg under september 2011

Av lillsandra - 10 september 2011 09:53

(Varning för långt inlägg!!)

Jajamen jag har inte alls haft nån ork eller tid igentligen att blogga,vi har haft fullt upp sista tiden. Blev ju så att vi fick tag i en större lägenhet å äntligen kunde flytta.Så nu bor vi centralt i matfors,men jag kommer sakna lucksta oxå för där trivdes vi väldigt bra. Men det är oerhört skönt nu med större,mer ytor å bättre för lilltjejen som kryper omkring eller springer i gåstolen för fullt :) 

Men hittills så trivs vi väldigt bra i nya lägenheten oxå så det känns superbra :)

Det blev ju en väldig stress när det blev klart att vi fick flytta så fort å slippa dubbelhyror så det vart väldigt mkt att göra i några dagar. Nu har vi iaf börjat komit iordning här men det är fortf ganska mkt upppackning å plockandes,men snart så.

 

Måste ju oxå säga att jag för ca 2 veckor sen var på ljusparty hos Natalie med Malin,petra å några till,det var riktigt trevligt å jättekul hade vi. Blev ju så vi drack litegrann oxå,var ute å åkte lite bil på natten å japp skitkul var det,fan roligare än att gå på krogen tycker ja.

 

I torsdags var vi på öppna förskolan med barna. Jag,Malin å Belinda.. mysigt å barnen tyckte det var så roligt att busa å vi mammor kunde snacka lite skit :P Så dit går vi fler ggr. Får se det blir nog en sväng upp dit på tisdag då det är babysång,har inte varit med på sången nåt den här terminen så det blir spännande att se hur Melanie tycker om det nu,om hon vill sitta still och så :) Linda skulle kanske komma å följa med dit hon oxå med hennes lilla prins Jamie :) Hon var till oss igår å hälsade på,å gud så stor han blivit Jamie,så himla fin. Vi fikade lite å pratade å sedan tog vi en liten promenad,gick upp till folkan för att kika lite där på försäljningen,sedan skulle vi ta en promenad var det tänkt men då blev det regn så vi gick hem hit igen å satte oss å drack lite mer kaffe :P Trevligt var det iaf :)


Lite senare efter hon åkt så kom Jörgen hem och sedan fick vi även en ny spis levererad å monterad,härligt :)

 

Hmm ja vad har jag mer å berätta då ..? Jo Melanie har nu fått 2 tänder nere,så sött :) Å nu ställer hon sig upp mot bord,soffa å grejjer hela tiden,det är verkligen full fart på henne.

 

Jag är ute å promenerar nästan varje kväll å det är otroligt skönt måste jag säga,har gått tillsammans med Malin några kvällar,kul när man kan gå ilag å surra oxå.Vi har varit ute närmare 2 timmar nästan varje gång. Men när jag går ensam så blir de för de mesta runt en timme bara,funkar ju bra att gå själv oxå med musik i lurarna :D

 

Har även gått ner i vikt litegrann nu så snart är jag nere på min målvikt.Gick ju ner allt från de att jag var gravid,men jag hade lite mer jag ville gå ner så nu är jag bara 1 kg ifrån,sen får jag ser hur det känns.. :D

 

Säger åter igen att det känns väldigt bra att bo i matfors nu när man har nära till allt å alla(ja dom flesta) som man brukar umgås med,allt blir så mkt enklare.

 

Idag ska vi åka ut mot birsta å kolla/köpa lite grejjer hem till lägenheten,å jag tänkte även kolla på lite nya höststövlar/skor om det hinns med .Malin å Crille skulle följa med oxå så det blir kul :)

 

Nu kom mamma förbi en sväng,hon är ute å jobbar i området,så nu ska vi dricka lite kaffe :)

 

Hejhej

 

Hittade en gammal bild på mig å min gamla 740 som ja hade 2008/2009

 

 

Och en liten Melanie bara nån dag gammal...

Gud så liten hon var här,tänk att hon redan är 10 månader :O blir nästan rädd hur fort tiden går...

 

 

/Sandra 

Ovido - Quiz & Flashcards