**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Alla inlägg under november 2011

Av lillsandra - 27 november 2011 10:58

 1:a advent idag och det är vitt på backen här utanför, mysigt :)

 
Av lillsandra - 25 november 2011 15:46

nu har jag precis förberett maten som idag blir grillad kyckling,potatisklyftor och rödvinssås... gott :D

Väntar på att lillgumman ska vakna,hon har sovit en liten stund nu.


Idag har vi mestadels varit hemma bara,blev en sväng på ica förut,det var lite blåsigt ute och värre ska det väl bli framåt kvällen/natten :S


Pappa kom förbi en sväng förut å lämnade batteriladdare,ska testa ladda upp mitt batteri i bilen igen å se om det funkar,annars måste ja väl köpa ett nytt antar ja ,trött på de där nu!!

Han var hit en sväng igår em oxå å hälsade på oss :)


Igår kväll blev det bad för Melanie innan läggdags och efter det så kom Marie ner och vi tog en promenad,runt broarna en sväng,skönt,fast det var lite småhalt på en del ställen.Man får väl ta å skaffa broddar :D


hmm...ja vardagen flyter på som vanligt här.Har inte så mkt att skriva.

Nu ska jag gå å sätta in potatisen i ugnen.

Hejhej

/Sandra


 


Av lillsandra - 22 november 2011 08:21

Lillgumman igår kväll :) Just nu sitter hon å leker på sitt rum,jag ska ta mig en kopp kaffe å göra henne sällskap där :)

 
Av lillsandra - 21 november 2011 21:39

Ja idag har jag å Melanie inte gjort så mkt,bara slappat,varit hemma å busat och myst en massa :) Häärligt.

Blev en liten sväng på ica förut oxå men det hör till vardagen så.

Melanie har varit så glad och nöjd hela dagen och det är så himla underbart när hon är så en hel dag :D Fast hon är ju faktiskt för det mesta glad,men har ju ibland sina dagar då de kan vara lite grinigt oxå.

Nu tror jag inte det dröjer länge innan hon börjar gå själv heller,hon står nu helt själv utan att hålla i sig,flera ggr om dagen. Så roligt att se hur hon utvecklas och lär sig,stor tjejen :)


Jag känner verkligen hur jag uppskattar tiden med henne mer nu när jag börjat jobba lite extra,känns som man får mer energi på någe vis.Och jag längtar så mkt efter henne då jag jobbar. Det är ju faktiskt inte långt kvar tills jag börjar jobba på riktigt och då måste jag vara ifrån henne mkt mer :( Nog för att de ska bli roligt att komma tillbaka till jobbet men känns lite vemodigt att vara ifrån henne så mkt.Fast det blir väl en vanesak det oxå. Trivs bra med att hoppa in å jobba lite extra då jag känner för det,är väl bra de så kommer man lättare in i jobbet sen,lite mjukstart nu.



I helgen var mamma här,hon kom hit på lördagen mitt på dagen å var med oss. Hon,jag och Melanie gick en promenad på byn,kikade lite på loppis och matfors möbler. Sedan gick vi hem hit å gjorde lite mat,tacogratäng blev det och det var supergott och väldigt enkelt att göra :D

Sen jobbade hon kvällen här i matfors och kom sedan tillbaka hit och vi hyrde film och åt massa godsaker på kvällen,hon sov över här tills på söndag.

På söndag så for jag,Jörgen och Melanie till drakborgen en sväng,där blev det massa bus och Melanie tyckte det var himla roligt att klättra,krypa omkring och åka rutshkana,alltid lika populärt :D Fikade lite där och for sedan hem å jag gick iväg på kvällsjobb.Så har vår helg sett ut.

En riktigt mysig och trevlig helg!


/Sandra


 

Lillhjärtat :) så fin... våran lilla prinsessa!



Av lillsandra - 18 november 2011 14:16

Åh va skönt de känns med fredag idag :)


Tror det är första fredagkväll som ja är ledig på en månad eller mer. Nog för att det är inte alls tokigt att gå ut å jobba kvällar heller,har ju gått skitbra och varit roligt så men de ska bli skönt att få vara ledig ikväll iaf.Har ju missat idol varenda gång nu,har väl ändå inte följt det jättenoga men man bruka ju iaf slötitta på de.Men ikväll tänkte ja kolla lite å se hur långt de kommit då,för visst äre väl idol ikväll?hmm hehe nu blev ja osäker men de kan väl inte slut redan.. har ju inte hört nåt satt.Har verkligen noll koll på dedär,men de visar sig väl.


Igår var jag å Melanie med Malin å Novalee en stund,vi gick till öppna förskolan så barnen fick leka lite :) Alltid roligt. Fast först blev de en sväng till vårdcentralen,ja skulle kolla mitt blodtryck å så.Har känt mig lite halvdålig sista tiden så,varit svimfärdig å så men det beror väl på mitt låga blodtryck,har alltid haft lågt så,att man blir svimfärdig å yr är väl igentligen de enda negativa med att ha lågt tryck.


Imorgon kommer mamma hit å ska vara med oss innan hon ska jobba kväll,så de blir kul :) Tänkte nog göra en Tacogratäng då,har faktiskt aldrig gjort en sån,men det verkar inte alls svårt så det går nog bra.

Är grymt sugen på att göra tunnbrödssnittar nån kväll i helgen oxå,fast får se om ja provar göra nån annan röra då,man kan ju ta nästan vadsomhelst.


Just nu ligger Melanie å sover lite å jag ska nog passa på att städa litegrann,sen blir det dags till att börja med middagen,som idag blir väldigt enkel,ugnsbakad falukorv med potatismos.Jag å Melanie får nog kanske äta själva oxå eftersom det lät som att Jörgen skulle jobba över ett tag :/

Nä nu måste ja göra lite nytta.

Trevlig helg!

/Sandra


   

Jag & gogumman   

Av lillsandra - 16 november 2011 11:15

Här är allt bra,Melanie är fri från sin förkylning som hon hade förra veckan så det är ju skönt de.

Just nu ligger hon å sover sin förmiddagssväng så ja passar på att uppdatera här nudå,hon har sovit rätt länge så hon vaknar nog snart skulle ja tro.

Jag har iaf hunnit med att ringa en del viktiga samtal under tiden hon sovit.Så nu har man det ur världen.


Tänkte faktiskt jag skulle dela med mig av ett enkelt & gott recept,gjorde tunnbrödssnittar med skinkröra i fredags kväll,å gud så gott det var.Så det rekommenderas verkligen,och man kan ha dessa som förrätt eller bara som gott kvällsfika eller så.

Gjorde ungefär lika skinkröra som ja använde när ja gjorde smörgåstårta sist.


Har inga exakta mått så det blir ca.


Skinkröra:

*100 gram philadelphiaost

*1 dl creme fraiche

*en halv rödlök

*rökt skivad skinka

salt & vitpeppar


Gör såhär:

Blanda philadelphia och cremefracihe till en röra,hacka löken i små bitar och blanda ner i röran,skär å hacka skinkan i små bitar och blanda sedan ner den i röran,salta å peppra.. smaka av. 

Hur mkt skinka man vill ha i är en smaksak.(Jag lät röran stå i kylen ett tag innan jag bredde på brödet)

Sedan är det bara att breda ut röran på mjukt tunnbröd,rulla ihop och skär sedan små snittar.

Skitgott!!



Jag gjorde även några andra enkla snittar som jag bara bredde på philadelphia å la några skivor ost på.

enkelt och gott.


 

(bild lånad från google)




/Sandra

Av lillsandra - 10 november 2011 11:08

Här kommer nu bilder från helgens kalas,tyvärr blev en del bilder väldigt suddiga..


Börjar med bilderna från lördagen då vi hade vänner här.


             


 


                         


Och här är bilder från söndagen då släkten var här..


Tårtan..

                                                   

  

Tack till alla som var med å firade Melanies 1 års kalas :) Å tusen tack för alla otroligt fina presenter hon fick :)


/Sandra

Av lillsandra - 9 november 2011 12:22


Nu är allt kalasande över,på lördagen hade vi vänner med barn här så det var ett riktigt barnkalas,jättekul å se hur barnen lekte å hade skojj :) Så det var väldigt trevligt.

På söndagen var all släkt här å firade Melanie,så hela helgen var det kalas och allt var väldigt lyckat å trevligt. Och massa presenter fick hon,var så roligt att se när hon öppnade sina presenter å såg så nöjd å glad ut :) Hon fick mkt leksaker och det var bra för de behövde hon till sitt rum. Kul med nya saker.


Å gud så trött man blivit efter helgen,det tar på krafterna att ha kalas,å det har varit mkt bakande å annat fix innan,så det har blivit sena nätter å tidiga mornar. Dessutom så jobbade jag på söndag fm 7-11,sen hem å fixa tårtan innan alla skulle komma. På måndag var det oxå jobb,7-16.30... Jättekul att komma in å jobba igen å träffa alla :) Men ack så trött ja var sen på måndagkväll.


Och igår skulle igentligen Linda å Agge med barn komma hit å hälsa på,men de blev inget då Melanie hade blivit tvärförkyld igår morse då hon vaknade :( Vi var även till bvc igår för 1 års kontroll å vaccination,ja trodde inte de skulle bli något vaccin då hon var rätt dålig,men eftersom hon inte hade någon feber så fick hon sprutorna iaf.Huga inte alls roligt å se när hon blir så ledsen.Tur det går över. lillstackarn. Igår kväll fick hon feber å blev väldigt trött så hon fick lägga sig lite tidigare än vanligt och idag sov hon ända till kvart över 9,skönt med sovmorgon men tycker så synd om henne som inte alls är nå pigg idag och fortf känns lite varm. Så hela förmiddan har hon varit smågnällig å trött,hon somnade direkt efter lunchen och sover än. Hua,ja hoppas hon blir piggare snart,jobbigt å vara sjuk :/


Läkarkontrollen gick iaf fint och hon följer kurvan jättebra så de känns skönt.


Ikväll ska jag ta å lägga in alla bilder från helgen :)


Men nu ska jag gå å titta till lilltjejen å hämta lite mer kaffe.


/Sandra


Här är halloncheesecaken som ja gjorde till Melanies 1-årsdag

 


Ovido - Quiz & Flashcards