**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Inlägg publicerade under kategorin Melanie 6-9 mån

Av lillsandra - 25 juli 2011 12:45

Tänkte bjuda på lite bilder från vår semester,som jag tagit med mobilen. Blir kanske lite huller om buller med bilderna..

En fin mysig park i Borgholm,Öland..

En otroligt god strömmingsmacka som jag åt när vi satt på en uteservering på torget i Borgholm..

Jag på samma ställe..

och Jörgen :)

Efter att vi gått omkring på stan så gick vi ner till hamnen å kollade,så mkt fina båtar det var där...

Det var ett stort hotell som låg där nere vid hamnen oxå,där var det nåt uppträdande..

En liten sandstrand..

Jag och Melanie..

En god glass som vi åt på glassbaren som fanns där...tyvärr så glömde jag bort att ta kort innan jag börjat äta på den. Den här hette "banana split" Banan under glassen,3 valfria smaker,Chokladsås å grädde och resten ser ni. himla gott men man orkade inte äta upp hela för det vart så mycke.

Sen gick vi vidare på stan å kollade,fanns mkt fint där.

Sen blev det middag på en fin resturang nere vid hamnen,satt på utesereveringen där,åt god mat.. innan det var dags att åka tillbaka till stugan å campingen..

Stekarn :P

Jag å Melanie

Melanie :)

Såhär såg det ut i våran stuga,bilderna ät tagna från en av sängarna och det här var när vi höll på städa ur innan vi skulle fara därifrån..

Den här bilden är tagen från altan på stugan..

Det blev ju iaf en dag nere vid stranden :)

Melanie tyckte att sanden var väldigt intressant..

Sen blev det bad,det var väldigt långgrunt där så det blev riktigt varmt på vissa ställen...

Melanie verkade tycka det var mysigt :)

Så klart å fint..

Men vi såg en del såna här med(maneter)

myys på stranden..

Vi var till Ölands djurpark en dag..

Haha söt liten apa i aphuset.. kolla in nacken å frillan :P

Inne hos getterna :)

Melanie var väldigt nyfiken på dom..

Hon klappade snällt men var väldigt snabb på att ta ett fast grepp i pälsen på den här lilla stackarn,som ändå inte verkade så besvärad av henne..

Här va nå konstiga djur..

Lamadjuren..

Kamelerna..

Melanie på en Zebra staty :)

Lejonfamiljen var rolig att se,å så söta ungar dom hade..

Intressant tyckte lilltjejen..

Sötisar :)

Tigrarna..

Sen blev lillan så trött av att kolla på alla djur så hon somnade å vi gick å tog oss lite kaffe..

När hon vaknat igen så gick vi en sväng inne på tivolit innan vi skulle åka tillbaka,tog några lotter och vann en söt fisk som Melanie fick :)

massa bus inne i stugan..

Haha ja vi hade ju inte den bästa turen med vädret,här var en dag när jag å Melanie skulle gå på affären som fanns på campingen å handla lite,å det blev världens spöregn när vi var på väg dit,regnskyddet åkte på å de tyckte lillan var skit kul,som skrattade nästan hela vägen när hon tittade ut genom de lilla hålet :D

Vi grillade en kväll vid stugan oxå,fyfan så gott det var.Blev ganska sent på kvällen,kl var väl runt 21 så lillan hade redan somnat för natten,otroligt mysigt å skönt att få äta mat i lugn å ro för det är inte så ofta man gör det.

De här 3 bilderna är tagit från när vi åkt bil,första från ölandsbron å de andra 2 från nånstans på Öland..

Melanie har sovit väldigt bra i resesängen,å de är ju tur det. Hela resan gick förvånansvärt bra med henne. Vi har ju varit med henne å ätit mat på i princip nya ställen varje dag och det har funkat super.Hon har ätit som hon ska och för det mesta varit nöjd :)

Men det är klart att det blir ju mer uppassning,passa mattider osv när man är på semester med barn.Men jag är iaf väldigt nöjd med hela semestern och att det gått så bra med henne.Fast man hade kunnat önska sig lite bättre väder .

Söt tjejen i bilen..

På väg hem från Öland så stannade vi i Stockholm å övernattade på hotell Scandic i solna ,skönt att få vila upp sig och dela upp hemresan i 2 delar. Här sitter vi på frukostbuffen..

E4:an sett från hotellrummet..

Melanie på Sollidens resturang vid skansen.. Blev en sväng där innan vi skulle börja resan hemåt,eftersom det var så himla fint väder då på fredagen..

När vi gick där å skulle kolla på djuren så kom en söt liten ekorre å sprang,den var inte alls rädd av sig,fångade den precis på bild innan den tog sig ett skutt in under Melanies vagn och sedan vidare.. :)

Ja det var några bilder på djuren där..

Solliden scenen..

Utsikten..

Vy över Gröna lund,man blev så sugen på att gå dit oxå men de fanns inte tid å dessutom skulle man ju helst vilja vara där utan barn.Så det får bli en annan gång :)

Gick förbi Nordiska museet på väg till bilen.. ganska fint.

Ja sådär,det var nog nästan alla bilder som jag tagit med mobilen,resten ligger på digitalkameran,så de får jag lägga in en annan dag :) Men det blev iaf en liten inblick i vår semester :)

Har ju gjort ganska mkt mms bloggning oxå så.

Hejhej

Av lillsandra - 17 juli 2011 22:47

Nu har jag slagit igång datorn här ikväll. Vi är ju som sagt nere på Öland,hyr stuga här tills på torsdag. Hittills har det varit sådär,det har inte varit nåt kanonväder å supervärme direkt utan det har varit halvdant,första dagen vi kom så regnade det sen har det varit mestadels mulet å så :/ Jaja.. ska inte klaga,utav alla ggr vi har varit på öland så är det här enda gången det varit dåligt väder,annars har vi alltid haft kanonväder.

Ja vi har varit på stranden en dag, å då var vi inte där så länge eftersom värmen försvann å det blev mulet. Så vi har mestadels åkt iväg å hittat på saker som farit till stan i Kalmar,Borgholms stad och en del köpcenter m.m och det är inte alls fel det heller. Väldigt mysigt både i kalmar å här på öland,finns så mkt att se som inte finns hemma.

Med Melanie går det jättebra,hon sover hur bra som helst i sin resesäng,inga problem alls å det är ju jätteskönt. Likaså funkar det bra att ha henne med i vagnen ifall man är ute lite längre på kvällarna. Hon äter sin mat jättebra och ja allt med henne har varit väldigt smidigt hittills under den här resan,så det får man vara glad för :)

Nu hoppas vi på lite soligare dagar här bara :)

Men man längtar hem lite oxå till alla våra vänner,ja nära å kära :)

Annars trivs vi väldigt bra här på campingen med stugtan å allt,mkt barnfamiljer å trevliga människor här,mysigt å vandra omkring i området på kvällarna då det alltid är nåt nästan,uppträdande eller liknande.

Fast självklart så blir det ganska lugnt för oss iaf. Men igår blev de nån öl å det var inte alls dumt.Första gången jag drack riktig starköl på bra länge!! :D Vilken njutning!! :)

Sådär nu hinner jag inte skriva mkt mer utan tänkte lägga in lite bilder som jag tagit med telefon senaste dagarna :)

Hej så länge!

..näe tyvärr blire inga bilder ,går alldeles för seg att ladda upp,internet här segar som fan.

Bjuder på en riktigt bra gagalåt ist då :)

Av lillsandra - 12 juli 2011 10:37

Mm här går tvättmaskinen varm nu kan ja säga,har hållt på tvättat sen igår kväll,men nu går sista maskinen,sen så är det nog bara att börja packa,för ikväll/natt åker vi söderut.. mot öland.Har hyrt stuga där nere i en vecka,ska bli skönt att komma iväg,hoppas på bra väder där,kollade nyss prognosen och den såg ju inte ut att vara den bästa men man kan ju hoppas.. jaja iaf skönt att komma hemifrån lite.Spännande å se hur resan kommer gå med lillan oxå,förhoppningsvis sover hon större delen av resan eftersom vi ska passa på att åka på kvällen då hon ändå ska sova,men det blir ju några stopp efter vägen iaf och hon lär säkert vakna till själv oxå.

Sitter å dricker kaffe nu medans Jörgen å lillan sover,ska snart hoppa in i duschen å sen måste vi fara iväg å inhandla lite nödvändiga saker.

Skulle igentligen ha kollat på en lägenhet igår men det blev inget utan det blir när vi kommit hem från semestern istället.Hoppas iaf att den ser hyffsad ut så man kommer bort från den här lilla lådan man bor i nu!

Ja just ja,nu har jag satt in min hårförlängning igen,fick hjälp av syster å mamma i helgen som var,det blev inte så mkt längre än vad jag redan hade,men det blev tjockare iaf.. huvudsaken de eftersom det allra längsta jag har är rätt tunt.

Nä nu måste jag ta å duscha, Hörs senare..

blir nog mest mms bloggning när vi är borta..

Ha de!

Ölandsbron,semestern 2007(tror jag)

Av lillsandra - 12 juli 2011 00:14

Idag har vi varit nere å solat i sörfors,Melanie sov första timmen vi var där,men här är några bilder jag tog med mobilen sen hon vaknat...

Solhatten blev kvarglömd i bilen så då fick man göra de bästa av situationen å använda snuttefilten som ett huckle..

bustjejen..

dricka vatten måste man göra oxå..

pappas iphone är rolig..

såhär roligt var det...

cool tjej i mammas brillor :)

Ja sen blev det middag på Dannes idag..

Och efter det så tog vi en promenad runt stallet,skönt att få röra lite på sig.På vägen tillbaka blev det en sväng in på ica för att handla lite å sedan tillbaka till dannes där vi hade bilen,blev även en glass där innan vi for hem :)

När vi kom hem så fick Melanie sin välling och sedan la vi henne,men hon ville inte riktigt sova då utan satte igång å skulle busa,vände sig på mage om å om igen å låg o glodde på oss när vi satt ute i soffan,haha å när vi tittade på henne så skrattade hon,så hon fick komma upp en stund till å busa lite tills hon blev trött å fick lägga sig igen,dröjde inte länge innan hon sov. Nu är det strax dags för en annan att lägga sig oxå,väntar bara på att tvättmaskinen ska bli klar.

Melanie förut ikväll när hon drack välling..

Godnatt :)

Av lillsandra - 10 juli 2011 22:50

Jaha nu var det ett tag sen jag gjorde ett riktigt inlägg här så ja tänkte försöka med de nu,sammanfatta helgen litegrann.

I fredags hade  vi en skön dag nere på marmen med trevliga människor :)

Efter vi varit där så åkte vi hem å packade å for sedan hem till mamma i stan,hon jobbade kväll precis då så hon var ej hemma när vi kom.Då passade vi på att ta en kvällspromenad tillsammans med Linda å lille Jamie runt staden,riktigt skönt var de :) Barnen var så nöjda i sina vagnar så :)

Sen så gick jag hem till mamma å vi packade upp resesängen m.m, tog dock en liten stund innan vi fick upp resesängen,fast det var inget svårt igentligen :P

Melanie har faktiskt sovit jättebra trots att vi aldrig sovit borta med henne och hon har aldrig legat i resesängen,men det var inga problem :)

På lördagen tog jag Melanie i vagnen å gick ner på stan å mötte upp Linda som hade med sig söta Nelly å Jamie, å gud så mycket folk det var på stan,det var fruktansvärt att gå där nere i värmen,så kvavt som det var,uscha,trängsel å jävulskap.Haha hua vi valde nog fel dag att gå ner på dagen iaf. Nelly ville åka karuseller så vi gick bort mot tivolit å där var det nästan värre,jobbigt att gå med vagnarna..folk överallt å vi höll på svettas ihjäl...puuh. Sen innan vi skulle börja gå hemåt så var man ju sugen på att köpa en langos men det var bara att glömma när kön var typ 100 meter lång,nä då gav vi upp å började gå hemöver,gick tillsammans en liten bit.

Sen gick jag å Melanie tillbaka till mamma,blev en jättegod kycklingsallad som hon gjorde till middag :) Sen på kvällen var ja lite småsugen på att gå ut en sväng,eftersom hon kunde vara hemma med lillgumman då som ändå sov för natten. Drack lite vin och bestämde mig lite väl sent för att gå ner,hade gått nästan hela vägen när jag kom på att ja glömt plånboken,så då var det bara att vända,hem å hämta den å sedan tillbaka mot stan igen då... men när jag väl var typ nästan nere å såg hur mkt folk de var så kände jag bara att jag orkade inte,blev så less å gick tillbaka igen,lika bra det,för annars hade det blivit så sent,det kommer ju fler ggr.Men det var en trevlig kväll iaf med lite vin å allt :) Trots att jag inte är så förtjust i vin,men de gick bra å sitta å småsmutta lite på i brist på annat.

Idag har jag varit ganska så trött,ja somnade inte förrän halv4 inatt och Melanie vaknade strax efter 5 imorse,fick ge hon vällingen då å sedan sov hon till 8 och då var det bara att kliva upp.Har bara tagit det lugnt idag,inte orkat annat. Jag å lillgumman åkte ut till midlanda vid 18 tiden för att möta upp Jörgen som kom hem från Göteborg då :) Skönt att han är hemma igen å nu får man förmodligen sova bättre inatt.

Nu ska vi se klart en film här å sen blir det äntligen SOVA!

Godnatt

Melanie i resesängen:)

Hemma hos mamma/mormor..

Hemma i sin säng igen :)

Av lillsandra - 30 juni 2011 22:04

Tjabba..

Dagen började bra,ja fick sovmorgon å Jörgen klev upp med Melanie. Sen efter jag klivit upp så segade vi mest på innan vi bestämde vad vi skulle göra och äntligen tog oss ut i finvädret,då blev det en sväng ner till piren i sörfors,då låg vi där å solade medans Melanie sov sin eftermiddags stund i vagnen. Underbart vilken värme,dessvärre ska den väl försvinna nu snart om man ska tro på prognoserna så ska det vara skitväder imorrn å på lördag :S Ja vi får väl se då,känns inte som man har fått så mkt soltid ändå,man har mest hållt sig i skuggan med lillan.

Sen på kvällen så bjöd pappa med oss ut på spikarna till hamnstugan för att äta,det var mysigt och gott :) Tyvärr så fick man vänta ganska länge på maten där,men annars var det bra

Vi gav Melanie sin välling där å bytte till pyjamas innan vi for hem,så hon kunde somna i bilen,vilket hon gjorde oxå,fast hon vaknade innan vi kommit hem.Men det gick väldigt bra att lägga henne i sängen sen iaf,somnade efter en liten stund.Så nu vet ja inte vad vi ska göra,Jörgen spelar nå spel på datorn å jag är sugen på att se nån film.Ja,får väl se om man orkar se nån innan det blir för sent,blir lätt så man fastnar framför datorn eller iphonen :)

Hare bra!

/Sandra

Några bilder från idag och några från häromdagen då vi var på norra,tagit med mobilen..

Fint i sörfors :)

Jag..

Melanie,Hamnstugan på uteservering

Glad tjej när vi var på Norra berget häromdagen..

Fin häst på Norra..

Melanie tittar på hästen :)

Av lillsandra - 29 juni 2011 21:22

Idag har vi varit uppe i Lunde nästan hela dagen.. .

Där var vi själva, Jag,Jörgen å Melanie.. Vi fikade jordgubbar med mjölk ute på verandan där,Melanie fick mellanmål innan hon somnade en sväng i vagnen. Medans hon sov tog vi med oss filtar ut på gräset å låg där å sola :) Sen när hon vaknade fick hon komma ner på filten hon med,fast i skuggan..mysigt för henne med som mådde gott och fick vädra rumpan lite,vara utan blöja ett tag :D

Sen gick vi ner en sväng till sjön oxå fast där var det ganska mkt folk så vi gick tillbaka igen.

Vid 6-tiden kom Britt-Inger(Jörgens mamma) dit,och sedan kom Hans-Olov(Jörgens pappa),Han å Jörgen var å hämtade mat från pizzerian som dom kom dit med,så vi åt allihopa :)

Melanie hann med att få både middag å välling där.

Men sedan efter vällingen blev hon väldigt trött/grinig så Jörgen skjutsade hem oss,å nu har vi väl varit hemma i en halvtimme ungefär.Otroligt skönt att Melanie somnade nästan direkt när jag la henne oxå.Brukar kunna bli svårt ibland om hon har hunnit bli övertrött.Jörgen for tillbaka till lunde eftersom han skulle klippa sig där oxå.Men han lär nog komma hem snart skulle ja tro.

Här är några bilder från dagen,taget med mobilen...

I Lunde på gräsmattan..

Bus..

Äter majskrok..

Av lillsandra - 27 juni 2011 21:28

Äntligen verkar det fungera,gick inte att posta inlägget förut och första gången försvann allt jag skrivit men andra gången så sparade jag allt jag skrivit så här kommer de :)

Måndag! (skrivet kl.19.45)
Nu är det andra gången jag skriver,hade alldeles nyss skrivit klart,ett långt inlägg lev det oxå men när jag jag postade det så blev det nåt fel "sidan kan inte visas" kom upp,irriterande!!
Ja men nu ska jag försöka minnas det jag skrivit,blir kanske en kortare sammanfattning nudå.

Idag har det iaf varit underbart väder,varmt å skönt.Jag å Melanie klev upp strax efter 7,hon fick sin välling och det blev kaffe och blåbärspaj till frukost för mig idag eftersom det tagit slut på både bröd å mjölk hemma,gjorde ju blåbärspajen igår kväll och det blev ganska mkt över.

Sen vid ett tiden fick vi besök av min farmor & farfar så då satt vi ute allihopa å fikade,mysigt :) Dom hade med sig en jättefin kappa/kofta åt Melanie och 2 dukar till mig,jättefina :)
Innan dom skulle fara hem så gick vi tillsammans en sväng efter gångvägen å kikade på ett hus som är till salu sedan en sväng upp på hembygdsgården.

Melanie sov en stund när vi var ute och sedan när vi kom in så var det dags att ge henne mat.
Eftersom inte vi hade en aning om vad vi skulle äta till middag idag så blev det så vi for ner på matfors å käkade ute på Dannes,härligt att vara ute mycket såna här dagar!Efter det så tog vi en promenad bort till ica å handlade lite och sedan for vi hemåt. Nu har Melanie fått sin välling och vi har precis lagt henne,så förhoppningsvis somnar hon snart.
Det har varit riktigt skönt ute idag så man hoppas att det här vädret håller i sig ett tag nu.
Nä dags att betala räkningar..jippie va kul...nä blä!!
Gokväll
/Sandra

En bild på oss från Midsommarafton ute på Lörudden.