**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

Helgen!

Av lillsandra - 10 juli 2011 22:50

Jaha nu var det ett tag sen jag gjorde ett riktigt inlägg här så ja tänkte försöka med de nu,sammanfatta helgen litegrann.

I fredags hade  vi en skön dag nere på marmen med trevliga människor :)

 

Efter vi varit där så åkte vi hem å packade å for sedan hem till mamma i stan,hon jobbade kväll precis då så hon var ej hemma när vi kom.Då passade vi på att ta en kvällspromenad tillsammans med Linda å lille Jamie runt staden,riktigt skönt var de :) Barnen var så nöjda i sina vagnar så :)

Sen så gick jag hem till mamma å vi packade upp resesängen m.m, tog dock en liten stund innan vi fick upp resesängen,fast det var inget svårt igentligen :P

Melanie har faktiskt sovit jättebra trots att vi aldrig sovit borta med henne och hon har aldrig legat i resesängen,men det var inga problem :)

På lördagen tog jag Melanie i vagnen å gick ner på stan å mötte upp Linda som hade med sig söta Nelly å Jamie, å gud så mycket folk det var på stan,det var fruktansvärt att gå där nere i värmen,så kvavt som det var,uscha,trängsel å jävulskap.Haha hua vi valde nog fel dag att gå ner på dagen iaf. Nelly ville åka karuseller så vi gick bort mot tivolit å där var det nästan värre,jobbigt att gå med vagnarna..folk överallt å vi höll på svettas ihjäl...puuh. Sen innan vi skulle börja gå hemåt så var man ju sugen på att köpa en langos men det var bara att glömma när kön var typ 100 meter lång,nä då gav vi upp å började gå hemöver,gick tillsammans en liten bit.

Sen gick jag å Melanie tillbaka till mamma,blev en jättegod kycklingsallad som hon gjorde till middag :) Sen på kvällen var ja lite småsugen på att gå ut en sväng,eftersom hon kunde vara hemma med lillgumman då som ändå sov för natten. Drack lite vin och bestämde mig lite väl sent för att gå ner,hade gått nästan hela vägen när jag kom på att ja glömt plånboken,så då var det bara att vända,hem å hämta den å sedan tillbaka mot stan igen då... men när jag väl var typ nästan nere å såg hur mkt folk de var så kände jag bara att jag orkade inte,blev så less å gick tillbaka igen,lika bra det,för annars hade det blivit så sent,det kommer ju fler ggr.Men det var en trevlig kväll iaf med lite vin å allt :) Trots att jag inte är så förtjust i vin,men de gick bra å sitta å småsmutta lite på i brist på annat.

Idag har jag varit ganska så trött,ja somnade inte förrän halv4 inatt och Melanie vaknade strax efter 5 imorse,fick ge hon vällingen då å sedan sov hon till 8 och då var det bara att kliva upp.Har bara tagit det lugnt idag,inte orkat annat. Jag å lillgumman åkte ut till midlanda vid 18 tiden för att möta upp Jörgen som kom hem från Göteborg då :) Skönt att han är hemma igen å nu får man förmodligen sova bättre inatt.

Nu ska vi se klart en film här å sen blir det äntligen SOVA!

Godnatt

/Sandra

 

Melanie i resesängen:)

 

    Hemma hos mamma/mormor..

 

  Hemma i sin säng igen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillsandra - 8 mars 2012 21:43

 jag och en trött liten tjej :)

Av lillsandra - 8 februari 2012 20:14


Har inte riktigt känt att jag haft tid eller någon ork att uppdatera här. Jobbar ju heltid nu och det känns verkligen,tar väl ett tag innan man är inne helt i jobbsvängen,även fast nu känner jag att jag faktiskt börjar vänja mig ,men är ganska tröt...

Av lillsandra - 12 januari 2012 23:07

Idag var vi ut på en promenad,gick först runt stallet med lillan i vagnen och sedan när vi kom hem så ville hon springa runt lite ute i snön å titta :) Så mysigt och så roligt att hon går omkring själv nu å utforskar.  Konstigt nog ser hennes overall...

Av lillsandra - 9 januari 2012 11:17

Ja då sitter man här i soffan å dricker kaffe medans lillgumman sover. Har svårt att fatta att det här är min sista lediga vecka hemma med Melanie.. uscha de känns hemskt :( Men samtidigt ska det bli kul att börja jobba igen. Och Melanie kommer få va...

Av lillsandra - 8 januari 2012 12:47

Ja nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här igen :/ är otroligt dålig på de.   Nu är både jul å nyår förbi,men vi har har jaft det jättebra. Hade en trevlig julafton,vi var först till pappa,sen in till farmor & farfar,sen till mamma och sed...

Ovido - Quiz & Flashcards