**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Alla inlägg den 8 juni 2011

Av lillsandra - 8 juni 2011 21:51

Ja idag har det varit riktigt varmt å skönt,så vi gjorde ungefär samma som igår,efter Melanie ätit sin lunch så tog vi å gick ut.Blev en promenad på grusvägen bort till kyrkan och sedan efter storvägen till specksta,sen vände vi å gick tillbaka,tog en sväng in mot västmarken oxå och sedan hem.Melanie blev trött och somnade redan när vi var borta vid kyrkan,så jag gick ganska sakta å bara njöt av det fina vädret å värmen. När vi kom tillbaka så satt jag mig på bänken ute tills Melanie vaknade igen.

Gick in å gav henne mellanmål och efter de så tog jag å städade lite medans hon roade sig själv och samtidigt var nöjd med att bara sitta å titta när jag dammsuga å grejja.

Hmm.. ja sen blev de middag och Jörgen kom hem,ja gjorde en kycklinggryta idag som faktiskt var väldigt god.

 

Efter middagen så tog vi å for ner å mötte Malin,Crille å Novalee där dom bor,å tog en promenad tillsammans bort mot "Dannes" .. satte oss på en bänk där å köpte varsin dricka/glass,surrade å hade trevligt en bra stund och barnen var rätt nöjda dom med.Sen somnade bägge två när vi skulle till å gå tillbaka,blev en liten promenad genom byn å sen stog vi utanför hos dom å pratade en stund innan vi tog å for hem,Då hade bägge barna vaknat igen och dom var båda lite grinig om vartannat,trötta å hungriga.Ja men det var iaf väldigt trevligt att träffas igen allihopa,var så himla längesen så :) Så skönt att det är sommar nu och man kan vara ute mer.

 

När vi kom hem så fick Melanie sin välling och hon fick ganska mkt ikväll,eftersom hon första gången igår kväll drack upp hela utav en sån där halv portion bara.Men nu ikväll drack hon upp en hel och lite amning på de.Himla bra :) Så bra att hon verkligen börjat vänja sig riktigt vid flaskan å vällingen nu :) Det var inga problem att lägga henne sen heller utan hon somnade själv strax efter att vi lagt henne.Underbart

Oj va långt inlägg det här blev..

Här kommer lite bilder från tidigare idag..kunde inte låta bli att ta lite fler bilder förut på promenaden..

 

 Gladtjejen! 

 

 


 

  Ängarna

 

  Det blen en humla igen,ville få en fjäril på bild men tyvärr...

  Himlen..

 

  lillgumman när hon vaknat efter sin sovstund ..

 Det är kul att sitta å titta på allt när man är vaken.

 

 

Så nu blir det lite fika å glo på tv innan läggdags...

Natti natti

 

/Sandra

Av lillsandra - 8 juni 2011 09:25

Nu har Melanie precis somnat en liten stund och jag har precis tagit mig en kopp kaffe innan jag ska till att diska å plocka undan här.

Verkar bli lika underbart väder idag som igår så då kan man inte sitta inne utan vi tar nog å går ut sen när Melanie vaknat å fått sin lunch,härligt :)

Imorse vaknade hon vid 5 tiden första gången,men hon somnade om och sov ända till strax före 8,så det blev lite sovmorgon idag :)

 

Hade tänkt åka upp till pappa en sväng å hälsa på men ja kan nog inte göra det eftersom mitt batteri till bilen står på laddning just nu då det behövde laddas upp igen.

Nä nu ska jag sätta mig på balkongen å njuta av solen en stund...

Ha en bra dag!

/Sandra


Lite fler bilder från igår....

 

 


 

 

  

 

  

 

  

 

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards