**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Av lillsandra - 2 augusti 2011 23:13

Världens finaste :) Från förut idag när vi var nere vid piren i sörfors å solade,här hade Hon nyss vaknat,gostumpan :)

Av lillsandra - 28 juli 2011 23:00

Idag har jag inte varit pigg alls,fy va illa jag mått.Har spytt flera ggr å haft en fruktansvärd huvudvärk. Men ja får ju skylla mig själv.Så himla dumt att förstöra en hel dag åt att vara bakis. Det blev lite för mkt igår,tål i princip ingenting heller,hade sovit och ätit dåligt så det har väl viss påverkan de oxå.Inte förrän nu ikväll som jag känt mig lite piggare,ja har nyss duschat å tagit på mig pyjamas å krupit upp i soffan,tänkte se om det är nå bra på tv.nä uscha blir nog Inge alkohol på ett bra tag framöver. Sitter mkt hellre hemma å myser med min underbara familj :)

Av lillsandra - 27 juli 2011 23:21

Party ikväll för oss mammor :) kul vi ska ha :D

Av lillsandra - 26 juli 2011 13:12

Såhär har lillgumman somnat :) La ner henne i sängen för en stund sen eftersom hon var så trött och nu när ja kollade hade hon vänt sig å lagt sig nere vid fotändan med sina gosedjur :) så söt :)

Av lillsandra - 25 juli 2011 12:45

Tänkte bjuda på lite bilder från vår semester,som jag tagit med mobilen. Blir kanske lite huller om buller med bilderna..

En fin mysig park i Borgholm,Öland..

En otroligt god strömmingsmacka som jag åt när vi satt på en uteservering på torget i Borgholm..

Jag på samma ställe..

och Jörgen :)

Efter att vi gått omkring på stan så gick vi ner till hamnen å kollade,så mkt fina båtar det var där...

Det var ett stort hotell som låg där nere vid hamnen oxå,där var det nåt uppträdande..

En liten sandstrand..

Jag och Melanie..

En god glass som vi åt på glassbaren som fanns där...tyvärr så glömde jag bort att ta kort innan jag börjat äta på den. Den här hette "banana split" Banan under glassen,3 valfria smaker,Chokladsås å grädde och resten ser ni. himla gott men man orkade inte äta upp hela för det vart så mycke.

Sen gick vi vidare på stan å kollade,fanns mkt fint där.

Sen blev det middag på en fin resturang nere vid hamnen,satt på utesereveringen där,åt god mat.. innan det var dags att åka tillbaka till stugan å campingen..

Stekarn :P

Jag å Melanie

Melanie :)

Såhär såg det ut i våran stuga,bilderna ät tagna från en av sängarna och det här var när vi höll på städa ur innan vi skulle fara därifrån..

Den här bilden är tagen från altan på stugan..

Det blev ju iaf en dag nere vid stranden :)

Melanie tyckte att sanden var väldigt intressant..

Sen blev det bad,det var väldigt långgrunt där så det blev riktigt varmt på vissa ställen...

Melanie verkade tycka det var mysigt :)

Så klart å fint..

Men vi såg en del såna här med(maneter)

myys på stranden..

Vi var till Ölands djurpark en dag..

Haha söt liten apa i aphuset.. kolla in nacken å frillan :P

Inne hos getterna :)

Melanie var väldigt nyfiken på dom..

Hon klappade snällt men var väldigt snabb på att ta ett fast grepp i pälsen på den här lilla stackarn,som ändå inte verkade så besvärad av henne..

Här va nå konstiga djur..

Lamadjuren..

Kamelerna..

Melanie på en Zebra staty :)

Lejonfamiljen var rolig att se,å så söta ungar dom hade..

Intressant tyckte lilltjejen..

Sötisar :)

Tigrarna..

Sen blev lillan så trött av att kolla på alla djur så hon somnade å vi gick å tog oss lite kaffe..

När hon vaknat igen så gick vi en sväng inne på tivolit innan vi skulle åka tillbaka,tog några lotter och vann en söt fisk som Melanie fick :)

massa bus inne i stugan..

Haha ja vi hade ju inte den bästa turen med vädret,här var en dag när jag å Melanie skulle gå på affären som fanns på campingen å handla lite,å det blev världens spöregn när vi var på väg dit,regnskyddet åkte på å de tyckte lillan var skit kul,som skrattade nästan hela vägen när hon tittade ut genom de lilla hålet :D

Vi grillade en kväll vid stugan oxå,fyfan så gott det var.Blev ganska sent på kvällen,kl var väl runt 21 så lillan hade redan somnat för natten,otroligt mysigt å skönt att få äta mat i lugn å ro för det är inte så ofta man gör det.

De här 3 bilderna är tagit från när vi åkt bil,första från ölandsbron å de andra 2 från nånstans på Öland..

Melanie har sovit väldigt bra i resesängen,å de är ju tur det. Hela resan gick förvånansvärt bra med henne. Vi har ju varit med henne å ätit mat på i princip nya ställen varje dag och det har funkat super.Hon har ätit som hon ska och för det mesta varit nöjd :)

Men det är klart att det blir ju mer uppassning,passa mattider osv när man är på semester med barn.Men jag är iaf väldigt nöjd med hela semestern och att det gått så bra med henne.Fast man hade kunnat önska sig lite bättre väder .

Söt tjejen i bilen..

På väg hem från Öland så stannade vi i Stockholm å övernattade på hotell Scandic i solna ,skönt att få vila upp sig och dela upp hemresan i 2 delar. Här sitter vi på frukostbuffen..

E4:an sett från hotellrummet..

Melanie på Sollidens resturang vid skansen.. Blev en sväng där innan vi skulle börja resan hemåt,eftersom det var så himla fint väder då på fredagen..

När vi gick där å skulle kolla på djuren så kom en söt liten ekorre å sprang,den var inte alls rädd av sig,fångade den precis på bild innan den tog sig ett skutt in under Melanies vagn och sedan vidare.. :)

Ja det var några bilder på djuren där..

Solliden scenen..

Utsikten..

Vy över Gröna lund,man blev så sugen på att gå dit oxå men de fanns inte tid å dessutom skulle man ju helst vilja vara där utan barn.Så det får bli en annan gång :)

Gick förbi Nordiska museet på väg till bilen.. ganska fint.

Ja sådär,det var nog nästan alla bilder som jag tagit med mobilen,resten ligger på digitalkameran,så de får jag lägga in en annan dag :) Men det blev iaf en liten inblick i vår semester :)

Har ju gjort ganska mkt mms bloggning oxå så.

Hejhej

/Sandra

Av lillsandra - 24 juli 2011 23:29

Idag har vi haft det jättetrevligt tillsammans med goda vänner,vi har varit på drakborgen och haft jätteroligt med Malin,Crille,Petra,Henke å barnen såklart :) får lägga ut fler bilder från det en annan dag när ja skriver ett riktigt inlägg.Är helt slut efter den här dagen.efter drakborgen for vi ner till Ikea med Malin å Crille å sen in på coop en sväng och tillslut blev det en sväng på Max för lite mat :) Nu blir det nog till att sova snart tror ja. Godnatt!

Av lillsandra - 23 juli 2011 23:44

Melanie sover å vi sitter å gottar oss :) Hade tänkt skriva ett riktig inlägg nu ikväll men de blev inte så,håller på laddar upp alla bilder som är tagna med telefon från semestern,tänkte lägga ut här på bloggen men det tar sån jäkla tid så det får bli imorgon istället. Melanie fick bada förut ikväll å gud så hon skvätte omkring vatten :D Å vilken underbar sovmorgon vi fick idag,lillan vaknade först vid 8 tiden å ville ha välling så ja gav henne det och efter den så ville hon sova vidare,så vi sov allihopa till halv 12 tiden idag,himla skönt efter en lång resa. Trodde inte hon skulle sova så länge eftersom hon ändå mestadels sov hela vägen i bilen. Hon blev kanske trött av att resa hon med :)

Av lillsandra - 23 juli 2011 02:15

Äntligen hemma i sin egen säng! Resan har gått bra,nu blir det till att sova,Godnatt :)