**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Alla inlägg under juli 2010

Av lillsandra - 17 juli 2010 21:06

Var ner en sväng på ica,åkte med roger för Jörgen skulle ta motorcykeln till garaget,så vi for dit sen med kapellet.

Där var melin oxå och han hade med sig ett par mammajeans till mig från hans tjej Johanna,exakt såna som jag har letat efter, Ett stort tack till dig Johanna.

Dom passade jättebra  

Dom är helt slutsåld på hm och dom skulle inte ta in några fler heller,för tydligen var det bara en kampanj dom hade haft på just såna jeans.

Så tusen tack=)


Av lillsandra - 17 juli 2010 13:10

Ja sitter å kollar på gamla magbilder,otroligt vilken skillnad det har blivit på magen,och vad den har växt.

Lägger in en bild från v.12 och en från v.24

    


Just nu sitter Jag,Jörgen och Roger och dricker kaffe.Tråkigt att Sandra skulle jobba.

jaja får se vad vi ska hitta på idag då.ska ta å göra nån nytta nu iaf.

ha de bra... hejhej


Av lillsandra - 16 juli 2010 12:24

Japp då har vi varit på koll hos barnmorskan=)

Fick börja med blodtryck och bls värde.Blodtrycket låg på 115/67 vilket är mkt bra,Bls värdet låg på 6,0 oxå bra.

Sen var det dags att mäta magen. Sf måttet låg på 23 helt normalt.

Hjärtljuden 144

Allt var helt okej.Så de känns skönt.

Det var verkligen roligt att få höra hjärtat på den lille i min mage  


Nä nu ska vi ta å hitta på nåt i fin vädret.


2 bilder från förra sommarn,där man var blond och något smalare

    


Av lillsandra - 16 juli 2010 09:43

Har nyss fikat,kollade precis ut och nu ser det ut att börja klarna ute,det var alldeles grått förut.

Igår kväll gick vi upp till basketplan vid lucksta skolan en sväng å kastade lite boll=) (jag var med från början men sen på slutet tittade jag på när Jörgen kastade).

Idag vet ja inte vad man ska göra,vi ska snart till BM iaf å lyssna på hjärtljud  


men är det fint väder kanske man kan sola lite nånstans.

ska göra mig klar nu,hej så länge


Av lillsandra - 15 juli 2010 21:33

    

                                                                    

                   

  Det var Turkietbilderna,resten är bilder som legat på kameran i någon månad.

 Några bilder är tagna i Hällsjö hos min pappa.


  Tarra                 


      

Av lillsandra - 15 juli 2010 16:05

Ja man kan ju inte klaga på vädret,det är ju otroligt vilket bra väder vi har.

Idag har vi inte gjort så mycket.Efter frukosten så kom Roger över på en kopp kaffe,sen gick vi ut i solen å satt oss på bänken,sen blev de en sväng ner på dannes för en mjukglass=)

Efter det for vi å kollade på ett hus som vi sett på hemnet,kollade vart det låg och så,riktigt fint läge.så får se om vi ska gå på någon visning framöver.Vi har ju vait på en del visningar,men inte hittat något som varit bra,sen har vi ingen brådska heller,utan vi kan bo kvar här i lägenheten ett bra tag till oxå.Trivs väldigt bra här i Lucksta=)

Idag blir det nog middag ute nånstans i matfors med Roger å sandra,när hon kommit hem från jobbet.Härligt att kunna sitta ute och äta.Igår grillade vi och satt ute på balkongen och åt,mysigt och gott med grillat =)

Kommer lägga in lite bilder från Turkietresan ikväll oxå.

Hej hej så länge.

  



Av lillsandra - 15 juli 2010 01:41

Eftersom jag fortfarande sitter vid datorn,vilket jag gjort nästan hela kvällen.Har hållt på trixat å försökt ändrat lite på bloggen,så kan jag lika gärna fortsätta nu och lägga in bilderna från kryssningen och furuvik.

så här kommer en del bilder:

Framme i sthlm och parkerat bilen


  

båten

 

                                                 

    

Och här kommer några från Furuviks djurpark :

                      

Tillbaka i sundsvall,då fick de bli Big boy=)

  


Av lillsandra - 14 juli 2010 19:35

Igår kom vi hem från Tallin kryssningen som vi for iväg på i söndags,jättemysigt var det,vi åkte med m/s baltic queen tallink cruise(som båten hette).Jättefin båt som var rätt ny och den kändes ganska lyxig faktiskt.Det bästa med kryssningen var nog den goda buffén måste jag säga,fanns hur mycke god mat som helst.sen var det ett stort bord med bara efterrätter oxå:massvis med olika tårtor,chokladpudding,glass,pannacotta,bär,grädde.

Det var första gången för både mig å jörgen i Tallinn,man fick ju en hel dag att gå omkring å titta på stan där,fin stad,påminde lite om gamla stan i sthlm tyckte jag.Blev bara lite jobbigt att gå omkring i värmen och jag fick så ont i fötterna,har börjat fått mer ont i fötterna nu när jag går mycket.Hmm undra hur det ska gå när man ska börja jobba snart igen...usch vill inte ens tänka på det,å fortsätter det vara sån här värme så kommer det bli olidligt.Jag känner att jag klarar inte av värmen lika bra nu heller,känner mig ständigt svettig och tycker det är jobbigt i värmen.Kan ju säga att bilresan till och från sthlm var ju bland det värsta,vilken otrolig hetta det var i bilen,utan AC(eftersom den gått sönder).fyfan trodde jag skulle flyta bort.Jaja..nu ska jag sluta klaga.På vägen hem så svängde vi in i gävle och gick på furuvik djurpark,ska lägga in bilder därifrån så småningom.

Jörgen åkte för en stund sen,han skulle ner till garaget,Crille skulle låna tvätthallen å greja toning på bilen.Får se vad jag ska hitta på,blir hemma eller kanske åka ner till mamma en sväng.Just nu ska jag bara ta det lugnt en stund.

Jag har gått in i ny vecka igen oxå.Vecka 24 nudå och det känns som det börjar gå fort nu=) Det är både spännande men oxå skrämmande.

På fredag ska vi till Bm å lyssna på hjärtljud och så ska jag få moderskapsintyg=)ska bli kul=)


Här kommer en bild på båten vi åkte

  


Och här kommer några magbilder från denna vecka

            


Ovido - Quiz & Flashcards