**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Alla inlägg den 15 september 2010

Av lillsandra - 15 september 2010 15:14

Hittade lite roliga gravidfrågor från en annan blogg... Jag har omformulerat vissa och hittat på några egna.


1.När fick du reda på att du var gravid?

   26 februari(minns det så väl) då var jag väl bara i vecka 5-6.

2.Hur gammal var du?

   24 år.

3.Hur tog din partner det?
  
Han tog det bra,blev jätteglad å bara gick omkring å skrattade.

4.Har du mycket illamående?
  
Inget alls nu,men jag hade fram till vecka 14-15 nångång

5.Har du mycket halsbränna?

   Inget alls hittills.

6.Har du blivit mer känslig?

   Ja det kan man nog verkligen säga att jag har..

7.När kände du bebisens första sparkar?
 
  Ja det var nog i samband med ultraljudet i vecka 17-18.

8.Är du ofta orolig?

  Ja ofta vet ja inte men det går i vågor liksom,visst man oroar sig över mycket,hur allt ska gå,kommer vi klara det,hinner vi fixa allt innan osv.

9.Sparkar bebisen mycket?

   Det var mer förut tyckte jag,nu har den mindre plats att röra sig på och det märks.Men visst känner jag hur den rör sig å bökar runt flera ggr per dag=)

10.Har du börjat läcka bröstmjölk?
   
Nej ingenting än.

11.Har du fått bristningar?
   
Nej inte än iaf,men det kommer väl det med..

12.Hur många Ultraljud har du gjort?
     
1 hittills

13.Hur vill du att din förlossning ska se ut?
    
ja svårt att svara på,men det vore väl bra om allt går smidigt,trevlig personal å så.

14.Vill du föda vaginalt eller kejsarsnitt?

     Jag vill å hoppas på att kunna föda vaginalt,det känns mest naturligt.

15.Tror du det blir en pojke eller flicka?

     ja tror nog att det är en tjej

16.När har du BF?

     6 november

17.Har du fått någon hormonrand på magen?

     Ja,en ganska tydlig rand har jag fått.

18.Är du orolig inför förlossningen?

     Ja det är jag,men också förväntansfull.Mycket tankar som snurrar kring förlossningen,så visst är jag orolig.Men man längtar ju så otroligt mycke oxå=)Det ska bli spännande.

 


Ovido - Quiz & Flashcards