**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Alla inlägg den 20 september 2010

Av lillsandra - 20 september 2010 10:51

Igår var det val och jag är mycket nöjd med de jag röstat på.Men jag blir också förbannad över vilken jävla dagisnivå många politiker har,som inte kan acceptera å respektera ett parti som har lika rätt att bli tagen på allvar som alla andra.

Jag pratar förstås om Sverigedemokraterna som nu äntligen tagit sig in i riksdagen,Det är ju svenska folket som röstat och det ska tas på största allvar.

Det är riktigt synd med alla fördomar som folk har mot Sverigedemokraterna,det är ren okunskap,då vet man inte vad partiet står för.Att kalla Sd för rasister är fel!!då är man ute å cyklar..

Jag kan ju tala om för er som inte vet vad SD står för,här är några utav deras viktigaste frågor:


*Straffskärpning för grova och upprepade brott

*Utvisning av utländska medborgare som begår grova brott

*Offentligt register över dömda pedofiler

*Kraftigt förbättrade ekonomiska villkor för pensionärerna

*Ett ökat antal trygghetsboenden

*Rätten för äldre vårdtagare att få bo med maka/make

*Kraftigt begränsad asyl- och anhöriginvandring

*Skärpta krav för uppehållstillstånd och medborgarskap

*Ökat stöd till flyktinghjälp i närområderna

*Stopp för islamiseringen av sverige

*Att svenska jobb går till svenska medborgare

*En generell modell för lärlingsjobb

 

Jag tycker att Sd är ett parti som vågar stå upp för sina åsikter,dom tar upp viktiga frågor och jag tycker det är helt rätt att man ska utvisa invandrare som begår brott här i Sverige,Jag tycker det är helt rätt att man i första hand ska hjälpa sina egna innan man tar in en massa flyktingar,jag tycker vi behöver skärpt invandringspolitik med tanke på att ganska få utav dom som kommer hit verkligen har flytt från krig,jag vill hellre att mina skattepengar går till vården än till massinvandring.Jag tycker det är helt rätt att lägga mer pengar på vården,äldre ska ha rätt till en trygg och bra vård,Nu är det så att sd har blivit ett starkare parti,Svenska folket har valt dom,och dom har all rätt att bli respekterade och lika behandlad som alla andra.Är dom som röstar på Sd rasister??Är Sd rasister??Har man inte i detta land rätt till åsikter utan att bli påhoppade å kallade rasister?? Ja de är skrämmande ibland vilket samhälle vi lever i.

Så nu har jag sagt vad jag tycker.blev lite långt men jag blir bara så arg när Sd hela tiden blir diskriminerade för sina åsikter.Svenska folket har sagt sitt och det ska respekteras!!!


ja annars.. jo helgen har varit bra,i lördags var vi på loppis i matfors,tyckte inte dom hade så mkt där,men det blev några småsaker.Sen for vi ut till birsta,var på mediamarkt och kollade.Det blev även middag inne på ikea=)

Sen på kvällen fick vi besök av Anki å Anton(längesen sist),vi fikade å surrade på=)trevligt var det.


Igår var vi på möbelrean som var på parken i matfors,där hittade jag en duk å några ljuskoppar,sen for vi vidare till birsta igen,var in på jysk och kollade lite,tänkte köpa ett sängöverkast,men det blev bara att lakan till slut,sen var vi in på ikea oxå å köpte en del småsaker som vi behövde hem eftersom vi ska möblera om en del=) Ja när vi väl var klar i birsta så åkte vi till Jörgens farmor på middag,köttfärsbiffar med löksås å potatis..jättegott var det. Sen for vi å röstade i attmar sen åkte vi hem,packade upp alla grejjer.Efter det for vi till Anki å Anton,vi blev ditbjuden att komma å kolla på "ensam mamma söker",blev gott fika..trevligt.

Sen for vi hem och då kände jag mig helt slut,varit fullt upp hela dagen,men vi kollade iaf på valvakan.. men många stunder blev jag så himla irriterad på vissa politiker,men det var kul och se ändå och jag är nöjd med hur jag röstat=)


Ja det var min helg,idag ska jag städa lite å sen ska vi förmodligen möblera om när Jörgen kommit hem,de ska bli kul=)


Ha en bra dag

/Sandra






Ovido - Quiz & Flashcards