**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av lillsandra - 20 maj 2011 21:56

(VARNING för långt inlägg)

 

Gokväll!!

Det har varit en härlig dag idag.Imorse klev vi upp kvart över 7 efter att vi busat lite i sängen en stund,Melanie vaknade vid 6 tiden första gången för mat,sen efter det var hon superpigg å skulle busa så hon fick komma över till mig i sängen,jag var faktiskt rätt pigg jag med.

Melanie tog sig även en liten sovsväng på fm vid halv 9 och sov ca 20 min,hon har börjat med de där korta sovstunderna mer nu sista tiden,och jag tycker det är bra,för hon orkar mer då,sen efter hon fått lunch brukar hon sova en längre sväng.. ca 2-3 timmar.Ja men det varierar lite från dag till dag.

       

 

 

Jo vi var ner till byn och gick på promenad med Linda och lille Jamie på fm  oxå,jättetrevligt och så himla skönt väder :) Vi gick ganska tidigt,tror kl var runt halv 11. Det blev en sväng runt stallet och sen tillbaka och in på ica en sväng,efter det satt vi vid torget en liten stund innan det var dags att gå hemöver,Linda skulle fara till stan å väga å mäta lillen och jag gick hem till mina kära systrar(som vanligt) :D

Där stannade vi ett tag innan vi for hemöver för att påbörja middagen.

 

Jo sen kom Jörgen hem och åt en snabbis innan han for iväg för att hämta en ny bilstol till Melanie som vi köpt,eftersom vi bara hade lånat det andra babyskyddet och det var dags att lämna tillbaka det nu då dom vi lånat det av  själva ska ha barn igen..när som helst här i dagarna tror jag. Iaf jättesnällt att vi har fått lånat det :)

 

Men nu var det lite panik att få tag i en stol åt henne,ett annat babyskydd eftersom hon är för liten för en sån där annan stol fortf och på barnens hus rekommenderade dom oss att hon ska ha babyskydd så länge hon bara kan för det är det allra säkraste.

Vi hade väldans tur som hittade en fin stol för rätt pengar(kändes onödigt att köpa en sprillans ny när vi inte vet hur många månader hon kommer kunna ha babyskydd,utan bättre att köpa en ny när det är dags för nästa stol). Så det blev en bättre begagnad :)

 

Blev suddig bild...

  men så ser den ut iaf..

 

Just ja,igår så bytte jag till sittdelen på vagnen oxå,det funkade jättebra,Melanie såg så nöjd och glad ut när hon kunde sitta upp å kolla på allt som rörde sig.Men vi måste nog ta å köpa ett litet parasoll till vagnen eftersom solen lyser rätt in annars.Och jag måste säga att jag tycker vagnen blev skitful nu..haha hua.Men huvudsaken lilltjejen är nöjd  :)

 

 

Ojoj vad långt inlägg det blev. Men nu blir det tv tittning och soffmys innan det är läggdags.

 

Godnatt :)

 

/Sandra

 

Ovido - Quiz & Flashcards