**Lillsandra** - stolt mamma till lilla Melanie

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av lillsandra - 21 maj 2011 21:25

Idag efter Melanie fått sin lunch så for hon och jag ner till mamma för att gå på en promenad med henne,först var det ganska blåsigt å kallt men sedan blev det hur skönt som helst,sol och värme, helt otroligt härligt :)

Efter promenaden så gick vi in på ica å handlade lite och sedan hem till henne igen,där det blev kaffe och fika ute i solen. Jörgen kom ner han oxå och fikade,Melanie sov ingen lång stund idag men hon sov däremot flera korta svängar,och verkade trivas väldigt med att vara ute mestadels av dagen.Så mysigt för henne att få sitta och vara med.

Ja det har varit en riktigt härlig dag!

 

Vi åkte väl hem vid halv 6 tiden ungefär,Jörgen bjöd på pizza idag,så han köpte med sig det när vi åkte hem, gott som fan!!

Förut ikväll provade vi med att ge Melanie välling istället för gröt,och ja det gick väl sådär,hon fick faktiskt i sig litegrann iaf,jag försökte ju även med det imorse men då gick det inte alls.Men vi provar med välling imorgon igen.Hon somnade ungefär vid kl 20 ikväll.Och imorgon är det min sovmorgon,underbart.. trots att jag brukar vakna å ligga och lyssna,men skönt att få ligga kvar å slumra lite åtminstone ;)

 

Nu ska jag unna mig lite mer gotta,iskall cola å nåt tilltugg .. Mmmm :D

Trevlig kväll!

 

Tyvärr glömde jag kameran hemma idag när vi var hos mamma...

men här är några andra ganska nya bilder...

 

Melanie fick busa med påskägget förut,hon blir helt till sig då och vet inte hur hon ska bära sig åt..

   Här med sitt "lilla" påskägg som hon fått av mormor..


 Hon ser mallig ut...

 

  Man måste ju provsmaka..  gullunge


   

Kvällsbus med pappa i soffan

  och mys..

  Kramas


  

/Sandra


 

 

 

Av lillsandra - 21 maj 2011 08:47

Godmorgon!

Kl 5 imorse vaknade jag av att en liten låg å snacka för fullt i sin säng,men efter lite mat somnade hon om och sov till kvart i 7 så då klev vi upp hon å jag :) Gud så hon har busat å grejjat på filten sin,hon har varit jätteglad och pigg hela morgonen.Hon var lite täppt och snorig i näsan idag här så hon fick droppar och nu har det blivit bättre.

Fattar inte att Jörgen kan sova så bra trots att hon har skrikit å skrattat som hon gjort .. haha. Men han sover nästan alltid djupt,svårväckt. Tvärtom för mig,som vaknar av minsta lilla.

 

Igår kom min beställning från ellos som jag visade i ett tidigare inlägg,mestadels kläder till Melanie men det jag glömde var att det vart även en tunika/klänning till mig som bara kostade 99 :- Tyckte den var så somrig å fin,synd det inte var kortärmat bara,hade hellre haft det men de va bra pris så..

  

den fanns i många fina färger men det blev aprikos för mig :)

 

Är nöjd med beställningen iaf,allt var mycket fint & bra.Men ellos är faktiskt lite stor i storlek på barnkläder tycker ja.

 

Idag verkar det vara strålande väder så då vill man ut och göra nånting men  jag vet inte vad,får väl se vad Jörgen säger när han har klivit upp.Melanie somnade för en liten stund sen,förmodligen sover hon inte så länge.Men jag ska passa på att ta en snabbdusch nu och sen blir det kaffe :)

 

Ha en bra dag!

 

 

 

/Sandra

 

Ovido - Quiz & Flashcards